Khamis, 23 Jun 2011

Industri getah disasar sumbang RM52.9 bilion pada 2020

Tajuk dipetik dari harian metro
http://www.hmetro.com.my/articles/IndustrigetahdisasarsumbangRM52_9bilionpada2020/Article

harap2 peluang ini dapat diguna sebaik mungkin kepada warga kampung..
selalu dipinggir dari arus kemodenan..
harga barang naik,minyak naik dan bersyukur harga getah pon naik..
kalau tidak..yang susah terus susah yang senang terus mengejar kekayaan..

Pada usia ku muda lagi ku sudah berkecimpung dalam bidang ini..
sebab itu, kulit ku agak kurang putih seperti seth tan (nora elena)..
bukan senang nak jadi senang..
pokok getah mengambil masa selama 5-7 tahun untuk membesar..
ia juga memerlukan penjagaan yang baik..
so tak heran la aku hebat pegang parang sebab aku sll guna pon..
berdoa lah mana taw 1 hari aku jadi taukey getah..masyuk2..
so faham la juga kenapa aku ada pickup isuzu dan motocross yang ku guna merempit untuk kebun..
huh harap2 masa depan aku cerah untuk membeli kereta idaman iaitu subaru impreza..
tapi kena ingt harta dunia hanya hiasan..
namun kena usaha mengejar nya juga..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan